Arrangera på GothCon!

Vill du arrangera på GothCon? Fyll i formuläret nedan, så tar respektive områdesansvarig kontakt med dig så snart som möjligt.

Vad får man som arrangör på GothCon XLI?

  • Gratis inträde med tillgång till alla arrangemang som inte har en separat kostnad.
  • En snygg arrangörsbutt
  • En snygg t-shirt med årets logotype på.
  • Middag på fredagen och lördagen, glöm inte att ange eventuell specialkost.
  • Skälig ersättning för utlägg i samband med arrangemanget. Spara alltid kvittot, och kontakta
    alltid din kontaktperson hos GothCon om godkännande i förväg.

Ett par viktiga punkter.

  • Max två arrangörer per arrangemang. Detta inkluderar inte spelledare. Anser ni att ni behöver vara fler än två, ta kontakt med områdesansvarig.
  • Rollspelsarrangörer förväntas skaffa egna spelledare. Vi kommer att hjälpa er att ragga spelledare, men ni kan inte förlita er helt på oss. Vi förbinder oss att skaffa fram lika många spelledare som ni själva skaffar fram.
  • Spelledare får ett flertal förmåner, t.ex. ett GothConmeal™ i cafeterian, en snygg t-shirt och beroende på antalet pass en del eller rent av hela inträdet tillbaka.
  • Ni får tillgång till information ur vår anmälningsdatabas om antal anmälda lag/deltagare till ert arrangemang. Det kommer även finnas möjlighet för er att själva redigera information i databasen om era respektive arrangemang.
  • Vi hjälper er med distribution av scenarion eller liknande till era spelledare innan konventet. Vi hjälper även till med kopiering.
  • Vi ber er att hjälpa oss hålla rent på konventet genom att se till att de salar ni använder är städade när ni är klara.

Är något oklart? Är ni bara nyfikna på hur det går till? Tveka inte att maila till de olika områdesansvariga:

Rollspelsansvarig - Pontus Wolke och Einar Robillard rollspel@gothcon.se

Brädspelsansvarig - Julius Printz bradspel@gothcon.se

Kortspel - Joppe Widstam kortspel@gothcon.se

Figurspel - Martin Brosser figurspel@gothcon.se

Övrigt - Julius Printz arrangemang@gothcon.se

Brädspel
Alla former av bräd- och konfliktspel. Settlers of Catan, ASL, RoboRally, Civilization, Puerto Rico, 1830, Ticket to Ride, History of The World, EastFront, Republic of Rome osv.

Kortspel
Magic: The Gathering, Lord of the Rings LCG, Canasta, Star Trek CCG, Vampire:TES, Doomtrooper, Fluxx. Alla former av kortspel, inklusive CCG:er.

Rollspel
Drakar & Demoner, Friform, Kult, Call of Cthulhu, Gondica, Traveller, Pendragon, Mutant, Neotech, Vampire: The Masquerade, Twilight 2000, GURPS, Space:1889, AD&D...
Listan kan göras nästan hur lång som helst. Till den här kategorin räknas alla former av mer eller mindre
traditionella rollspel.

Figurspel
Warhammer, Space Hulk, Western, Modern Spearhead, Flames of War, Nappe-slag och även dioramor, såväl gigantiska som lite mindre, faller under den här kategorin.

Övrigt
Annat
Vissa saker kan man helt enkelt inte placera i ett fack. Talkshows, spelbarer, tävlingar eller vad man nu
kan hitta på.

Det här är texten som kommer att finnas på vår hemsida, öppen för besökare. Den är i vissa fall tvådelad där den första delen är en berättande text, som beskriver lite en typisk händelse in-game. Den andra är en text som helt enkelt beskriver vad spelet går ut på, så att de som anmäler sig vet vad det går ut på.

Beskrivningen är den viktigaste texten, de flesta deltagare utgår från beskrivningen när de väljer vilket arrangemang som de ska delta i. Beskrivningen ska förklara vad arrangemanget går ut på och även om det är något som spelarna behöver tänka på i relation till arrangemanget. Vi kommer att försöka bevara texten som den är men har vi frågor eller funderingar om texten återkommer vi.

Helt enkelt hur ni vill att anmälningarna ska fungera. Kräver spelet en föranmälan? Eller vill ni hellre att folk kan komma vid start och spela?

Har ni någon särskild anmälningsform, kontakta områdesansvarig och berätta hur ni vill ha det!

Vad behöver en spelare kunna för att spelet ska fungera? I många rollspel behövs det inte mer än att kunna prata, medan vissa spel kräver en förståelse för reglerna. Specificera gärna här vad som behövs, är det inga som krävs, skriv inga.

Vilket regelverk följer spelet? Är det t.ex. Warhammer 40k 6:e utgåvan, Eon eller något helt annat.

Vi vill veta ungefär hur många lag eller spelare ni tror att ni kan hantera. När det gäller Rollspel, så försöker vi fixa så många spelledare som det bara går, även om det traditionellt varit så att vi ordnar en för varje SL som arrangören skakar fram. Är ni osäkra på antalet SL, lämna det här blankt.

För andra typer av spel, ange hur många ni kan hantera. Har ni inget tak, lämna det blankt.